ZWERFVUIL OPGERUIMD IN OPWIJK

Op 20 december 2015, over deze onderwerpen: Milieu
Tijdens het weekend van 14 en 15 november werd door de lokale jeugdverenigingen in groot Opwijk zwerfvuil opgeruimd.

Deze zwerfvuilactie kadert in een samenwerking tussen de gemeente, de gemeentelijke jeugdraad en de lokale jeugdverenigingen, en wordt tweejaarlijks georganiseerd.

Er werden in totaal 83 zakken opgeruimd.

Zwerfvuil zorgt voor overlast ...

Het verstoort niet alleen de natuur en het landschap; maar zorgt tevens voor visuele verontreiniging (een vuile gemeente!).

Een reden te meer dus om ervoor te zorgen dat geen zwerfvuil wordt achter gelaten en te zorgen voor een propere omgeving.

Onze Schepen van Milieu Inez De Coninck is zeer blij met deze realisatie:

"De jeugdbewegingen halen 2-jaarlijks zwerfvuil op. Dit zijn we zo overeengekomen met hen. De jeugdbewegingen krijgen al het nodige materiaal ter beschikking om zwerfvuil op te halen, de werklieden van de gemeente halen de zakken na de actie op, op de foto zie je een gedeelte van het verzamelde vuil.

Naast de jeugdbewegingen hebben we al meer dan 80 !!! vrijwilligers die zich inzetten om onze gemeente proper te houden en die meerdere keren per jaar hun buurt ruimen van zwerfvuil. Deze vrijwilligers ben ik enorm dankbaar, om dit een beetje te tonen nodigen we ze sinds begin van deze legislatuur elk jaar tijdens de tuinmarkt uit voor een receptie en krijgen ze een aankoopbon van 10euro, te besteden bij plaatselijke handelaars." aldus onze schepen Inez.