Gespreksavond met Ben Weyts en Matthias Storme

Op 31 maart 2011

De door de N-VA georganiseerde gespreksavond van 22 maart 2011 werd een schot in de roos. Zowat 100 geïnteresseerden trokken naar het Hof ten Hemelrijck om meer te vernemen over de actuele politieke situatie, meer in het bijzonder de nog steeds aan de gang zijnde regeringsvorming. Na een inleiding door onze plaatselijke mandatarissen Patrick en Johan, schetste Ben Weyts, in zijn intussen al bekende boeiende stijl, het verloop van de lopende regeringsonderhandelingen. De hierbij vertelde anekdoten gaven de aanwezigen een idee over de toch zo verschillende onderhandelingstechnieken tussen Vlamingen en Franssprekenden. Omdat Siegfried Bracke onmisbaar was in de eindfase van commissiebesprekingen werd hij als gastspreker vervangen door professor Matthias Storme. Het werd iedereen direct duidelijk dat deze sympathieke hoogleraar-advocaat, verdediger van de vrije meningsuiting en leidinggevende figuur in talrijke Vlaamse bewegingen, een zeer duidelijke en doordachte visie heeft van het toekomstige Vlaanderen. Regelmatig verwees hij ook naar het verleden om zeker in de toekomst niet dezelfde fouten te maken.