N-VA kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen

Op 26 februari 2018

Vincent De Pauw (49) en Lieve Maes (60) zijn kandidaat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen voor de N-VA. Beiden zetten zich al lange tijd in voor de lokale afdeling in Opwijk en zijn zeer actief in het Opwijkse verenigingsleven.

Vincent De Pauw

Vincent zette zijn eerste stappen in de Opwijkse politiek na de vorige gemeenteraadsverkiezingen. Sindsdien heeft hij binnen de N-VA al een heus parcours afgelegd. Zo is hij sinds 2014 secretaris van de afdeling. Daarenboven is hij voorzitter van het beheerscomité van het gemeenschapscentrum en secretaris van de Opwijkse Welzijnsraad. Sinds dit jaar is Vincent ook lid van het arrondissementeel bestuur van N-VA Halle Vilvoorde.

Vincent is geboren en getogen in Opwijk.  Velen kennen hem als medewerker bij de Bloedinzamelingen en van de verbroedering met het Roemeense dorp Amarasti. Ook in die organisaties werd hij voorzitter. Vincent is dus een zeer gedreven persoon, die voluit gaat voor zijn idealen. In augustus 2014 verloor hij zijn echtgenote door een zelfdoding. Vincent puurde daaruit de kracht om een Opwijkse praatgroep op te richten voor lotgenoten.

Ook in de politiek wil hij zich inzetten voor het welzijn van de Opwijkse burgers: “Een welzijnsbeleid dat aandacht heeft voor de sociaal zwakkeren vind ik echt belangrijk. Er is meer aandacht nodig voor de veranderende noden in de maatschappij zoals bv. de toename van geestelijke problemen. De veranderende behoeften van de oudere generaties verdienen ook de nodige aandacht”, aldus Vincent De Pauw.

Lieve Maes

Lieve is sinds 2015 actief binnen de Opwijkse N-VA en werd onmiddellijk verkozen als ondervoorzitter. Voordien was Lieve al actief binnen het verenigingsleven. Zo richtte ze samen met enkele andere vrouwen (Martine Moijson, Lutgart Verhaevert, Christel De Maeyer en Inez De Coninck) in 2010 het Forum voor Vlaamse Vrouwen op. Lieve is sinds 2013 voorzitter van deze afdeling en zetelt in de gemeentelijke cultuurraad en de adviesraad Vlaams Beleid.

In haar vrije tijd is Lieve graag zeer creatief bezig. Ze ontwerpt en maakt hoeden en ook lederen handtassen. Haar creaties stelt ze graag tentoon tijdens de Week van de Amateurskunsten, op de pop-up markten, tijdens de kerstmarkt of de zomerhappening. Ze is tevens de huidige Opwijkse dorpsdichter.

Via de politiek wil Lieve vooral jonge mensen inspireren en uitdagen. “Ik wil graag werk maken van opvang-activiteiten voor jongeren tussen 12 jaar en 18 jaar tijdens vakantieperiodes. Dat is een gemis in de gemeente nu. Ook jonge startende ondernemers wil ik graag meer ondersteunen. Zo stimuleer je een echt ondernemend Opwijk” aldus Lieve Maes.