Nieuwe Sportinfrastructuur

Op 16 december 2022, over deze onderwerpen: Sport

Minister Weyts investeert in nieuwe sportinfrastructuur in Opwijk

Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert fors in sportinfrastructuur. “Ook Opwijk deelt mee in de koek” zeggen Johan Deleu, schepen van sport en Inez De Coninck, burgemeester. Met € 634.294 aan Vlaamse steun voor The shooting range kan een multi-sportinfrastructuurcomplex gebouwd worden met ondergrondse Olympische indoorschietstanden (nl. een schietstand van 100 m met 8 schietbanen en een schietstand van 25 m met 10 schietbanen). Daarnaast zal het project ook een outdoor Olympisch boogschietstand omvatten en een zomer biatlon parcour. Naast de sportschutters zal er ook ingezet worden op de jeugdwerking met een moderne luchtdrukstand met 10 schietbanen. Tot slot zal het project ook 6 petanquevelden ter beschikking hebben.

De budgetten voor sportinfrastructuur gaan fors de hoogte in. De 55 miljoen euro bij de formatie werd in kader van de Vlaamse relance verdubbeld naar € 110 miljoen. In totaal investeert Vlaanderen via Sportspurt € 185 miljoen. Het is een nooit geziene investering die voor elke sportende Vlaming moet renderen.

“Met onze Sportspurt zetten we de inhaalbeweging verder door voor meer en betere sportinfrastructuur”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We investeren fors om comfortabele sportinfrastructuur dicht bij huis te realiseren, ook in Opwijk”