Toespraak van Inez De Coninck bij haar voorstelling als lijsttrekker

Op 25 september 2017

Beste leden, sympathisanten, mandatarissen, bestuursleden, beste pers,

Graag wil ik als nieuwe lijsttrekker ook even het woord nemen. Ik ben uiteraard blij met de rol van lijsttrekker en zal deze rol met 200% energie en ambitie opnemen.

Het belang van de volgende lokale verkiezingen voor onze N-VA afdeling is groot. We maken al enkele jaren het verschil als N-VA ploeg in Opwijk. De burger kent ons ondertussen als sterke bestuurspartij. We kunnen tal van realisaties opsommen zoals

parking Borghtsite, waarbij het laatste stuk open ruimte in het centrum wordt gevrijwaard van bebouwing

bedrijventerrein Vlaamse Staak, eindelijk zullen Opwijkse ondernemers een plek hebben in de gemeente

de blokkering van het project Rubensveld

de noodzakkellijke investeringen in cultuur: zaal Mazenzele en renovatie Spechtes

de noodzakkellijke investeringen in sport, meer bepaal voetbal: eindelijk heeft onze gemeente eigen voetbalinfrastructuur en zelfs 2 kunstgrasvelden

de rekening van het OCMW is dankzij N-Va in orde

we zetten in op vrijwillige gemeenschapsdienst en wachten hiervoor niet op een wettelijk kader

dankzij onze opvolging in BCSD is het aantal leefloners gedaals,

dankzij ons gebeuren de nodige investeringen in OCMW en gemeente en dit zonder de belastingen te verhogen!

Beste mensen, het is maar een klein aandeel van hetgeen spontaan in me opkomt, het palmares van N-VA Opwijk- Mazenzele is deze keer zeer lang. En…dat doet me geloven dat we met de volgende verkiezingen nog kunnen groeien en nog groter kunnen worden.

De burger kent ons zeer goed ondertussen, onze mensen zijn gekend, ons palmares is gekend (of wij moeten er allen voor zorgen dat dit goed gekend is), maar de burger zal nu niet alleen op ons stemmen omdat hij N-VA kent, maar ook omdat hij/zij vertrouwen heeft dat de gemeente met N-VA in goede handen is.

Als lijsttrekker word ik bijgestaan op de tweede, derde en vierde plaats door onze 3 andere schepenen vooraan op de lijst. We trekken dus met een sterke motor naar de kiezer.

Ik wil ook enkele mensen bedanken.

Vooreerst mijn 3 collega’s schepenen (Jan, Johan en Patrick) voor de collegialiteit en sportiviteit bij het nemen van de beslissing ivm lijsttrekkerschap? Maar ik wil ook ons bestuur en onze mandatarissen bedanken voor de unanieme steun.