Willem De Pauw

• Geboren en getogen Opwijkenaar, nu wonend in de Karenveldstraat
  • 40 jaar, vriend van Elise Boelaerts
  • Zoon van Marnix De Pauw en Danielle Willocx, kleinzoon van aannemer Roger De Pauw ('van Bottis')
  • Licentiaat in de Geschiedenis, jurist en master in het Notariaat
  • Na lange tijd in het notariaat te hebben gewerkt (waaronder bij de notaris Opwijk), nu werkzaam bij Ceusters als makelaar in bedrijfsvastgoed
  • In 2018 als nieuwkomer rechtstreeks verkozen in de gemeenteraad
  • Lid van de algemene vergadering van OPcura
  • Mede-oprichter N-VA-afdeling Merchtem
  • Bestuurslid Jong N-VA Opwijk-Mazenzele
  • Gewezen lid van KSA Opwijk
  • Hobby's: sport (tennis / padel / joggen / zaalvoetbal), muziek en concerten, onder de mensen komen, cultuur en reizen.

Ik sta voor een leefbaar en betrokken Opwijk. Door in te zetten op een sterk verenigingsleven en een goede ruimtelijke ordening, met ruimte voor ondernemers, alle kansen voor jongeren en voor onze sportclubs.

Ik zie het als de grote uitdaging om Opwijk leefbaar te houden, zodat het geen voorstad van Brussel wordt. Een veilige omgeving, geen wildgroei aan appartementsblokken, behoud van open ruimte, en waar wonen betaalbaar blijft voor onze jongeren, zodat ook zij hun kinderen in Opwijk kunnen laten opgroeien. En uiteraard het behoud van het Vlaams karakter van onze gemeente. De taal is daarbij het essentiële bindmiddel van onze gemeenschap.